ODCHUDZANIE TALERZA



Znowu nie mogę patrzeć w lustro i znowu przeżywam stres próbując wcisnąć ulubione dżinsy. Pora najwyższa na… odchudzanie! Obliczyłam kiedyś, że połowę dziennych kalorii dostarczam sobie z dodatków, wypełniaczy, słodyczy i przekąsek, czyli z produktów, które nie są mi do niczego potrzebne. Sięgam jednak po nie, bo:

  •  Są smaczne
  • Wypełniają mi czas
  •  Poprawiają humor
  • Najprawdopodobniej nie wyobrażam sobie życia bez ciągłego żucia.

Nie potrafię wytrwać w reżimie diety dłużej niż 4 godziny, w związku z czym postanowiłam żreć jak dotąd, tylko zamienić najcięższe bomby kaloryczne na lżejsze wypełniacze. Do lekkich zamienników nie zaliczam tzw. produktów light, odtłuszczonych, ponieważ w nie nie wierzę. Kiedy piję mleko, to tylko pełnotłuste, odtłuszczone sery i masło uważam za niezdrowe. Popieram jednak ograniczenie ich spożywania. Picie coli light powoduje, że wzrasta apetyt na prawdziwe słodycze i w rezultacie można wchłonąć 2 razy tyle kalorii, co po wypiciu zwykłej coli. Na szczęście napojów słodkich i gazowanych nie piję zbyt dużo.  Poniższą listę sporządziłam wedle własnego gustu kulinarnego. Liczę na to, że lista, która poleci w eter, wryje mi się do głowy na dobre.

Aha, to jest dieta bezmięsna, wegetariańska.

TŁUSTE ŚWIŃSTWA,
KTÓRE UWIELBIAM
ZDROWE, LEKKIE ZAMIENNIKI, KTÓRE UWIELBIAĆ ZAMIERZAM


UWAGI
Jajecznica
Jajo na twardo

Paluszki
Słupki z marchewki, grejpfrut
grejpfruta warto wciskać,  do każdego posiłku. Stanowi podstawę diety grejpfrutowej, w dodatku jest pyszny.
Wafle ryżowe
Chleb razowy
Liczę na to, że zapchanie się jedną, porządną kromką razowca, zatamuje apetyt na pożarcie całego opakowania wafli
Podsmażane resztki obiadu, np. ziemniaki
Resztki podgrzane w piekarniku

Chipsy, prażynki
Plastry jabłka, gruszki, suszone banany

Orzeszki solone
Łyżeczka orzechów
Orzechy są zdrowe, ale bardzo kaloryczne. Solone zjada się bez opamiętania, natomiast wyznaczenie sobie porcji kilku orzechów np. brazylijskich, makadamia, pistacjowych powinno mnie powstrzymać, zwłaszcza, że wyżej wymienione są drogie.
masło
Olej kokosowy
Zamiennik kosztuje, ale ponieważ zamierzam przy okazji ograniczyć ilość tłuszczu, koszty się nie zmienią. Ponadto olej kokosowy przyspiesza metabolizm.
Kawa z cukrem i mlekiem
Kawa mielona, czarna

Mrożone warzywa na patelnie
Mrożonka do gotowania na parze
I broń boże łychy masła na tę parę.
Roztopiony żółty ser na zapiekance z masłem
Tost z plastrem sera i góra warzyw, może być z kroplą oliwy

Sałatka z majonezem
Sałatka z jogurtem naturalnym

Płatki kukurydziane
Płatki pełnoziarniste
Tutaj pies pogrzebany jest głównie w ilościach. Przed pochłonięciem całego opakowania czegokolwiek naraz powstrzymuje mnie zwykle kupienie zdrowszego, ale droższego zamiennika.
ciastka
Wafel ryżowy z owocowym jogurtem
Sama wątpię, by udało mi się nie zjeść zbyt dużo tego zamiennika, być może lepiej napchać się raz na jakiś czas jednym ciachem, niż paczką wafli ryżowych z całym jogurtem.
frytki
Gotowane ziemniaki bez tłuszczu pokrojone w plasterki

Soki, napoje mleczne
Woda, yerba mate, herbaty ziołowe
Uwielbiam herbaty ziołowe, ta zamiana nie będzie mnie więc boleć.
Czekolada
Suszone owoce, rodzynki


Komentarze

  1. Wywal cukier i sól. Może nie ruszy w dół, ale nie pójdzie dalej. Później to już tylko ćwiczenia. Gutlack ;]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz